29.11.12

conscious and subconscious..

Assalamualaikum...

hari ini, keja photostate untuk soalan data analisis selesai tapi nak mengedarkan soalan tu agak payah juga nak lakukan seorang-seorang...minggu depan data dah di perlukan..migrainnya fikir..
lumrah jadi seorang pelajar memang macam inikan...

hari-hari kita di penuhi procedure kan....setiap perkara pun kena ikut procedure...perkara apa yang tak memerlukan procedure ya? - soalan untuk diri saya dan awak semua juga..:P

jom tengok otak..:P



hari ini saya dapat tips yang amat berguna, yang amat memotivasikan diri..
pensyarah saya kata, orang di sekeliling kita ni ada yang jadi energy sucker..lawak tapi bila di fikirkan betul kata pensyarah saya tu, jadi untuk mengelakkan semua ni jadi, berfikir la secara positif...itu je cara terbaik...

Pensyarah saya bertanyakan satu soalan pada kami, soalan dia macam ni.."awak semua kalau bangun setiap pagi akan rasa apa? mesti awak semua akan cakap, malasnya nak pg kelas..boringnya..." pensyarah saya bagi tips yang sangat lawak tapi berguna..dia kata, setiap pagi bila bangun, cakap macam ni kuat-kuat " Ziahhh, hari awakk harii nii akan jadii hebatt!!" opss! bila jerit macam tu guna nama sendiri la ok..buat setiap hari 7 kali berturut-turut..awak semua tak kan rasa malas lagi bila bangun dari tidur setiap pagi..

Pensyarah saya ada bagi tips lagi kalau kita nak capai impian kita..dia kata berdiri depan cermin, lepas tu kita cakap tentang impian kita depan cermin tu...buat setiap hari dan ulang apa yang kita cakapkan tu..kita pasti akan capai, yang penting usaha kena lebih...

Dia kata semua yang kita lakukan setiap hari akan di setkan dalam otak subconscious kita, jadi secara tidak langsung kita akan double up usaha kita untuk capai apa yang kita nak...saya pun tak tau betul ke tak...kalau nak tau keputusannya, kita kena cuba sendirikan...

Saya akan cuba..biar la orang nak kata apa saya akan cuba juga..

ok iklan sikit..rindu kt M.R..

dia buat apa eh?

ni masuk mana eh, subconscious ke conscious ni?

ok bye..:P

-sincerely-

ziah sh

No comments:

Post a Comment

my teAm foLLowerz