22.3.14

Cerita tanpa akhirnya.

Awak,

Hari ini hari pertama saya kerja, hari yang panjang untuk di lalui tapi saya akan lalui dengan penuh tabah dan ikhlas agar apa yang saya perolehi lebih berkat kelak.. Kerja pertama yang perlu saya buat bila sampai tempat kerja ialah buka kedai, kerja yang sudah biasa saya lakukan untuk setengah bulan yang lepas tapi kali ini di tempat kerja yang berbeza dan bos yang berbeza..saya suka bos saya yang baru ini sebab dia sangat memahami dan sangat lembut yang paling penting dia terlibat dengan NGO, depan mata saya sudah terbayang nak ikut bos saya buat khidmat masyarakat..seronoknya kalau dapat ikut..lega sangat dapat buat khidmat masyarakat, rasa puas di hati saya itu seperti melepaskan rasa lelah dan puas bila berjaya tawan puncak gunung..hihi..

Awak,

2 malam lepas saya ada termimpikan awak, saya nak rasa gembira pun saya tidak pasti saya nak rasa sedih pun itu yang saya harapkan tapi mimpi itu terkadang cuma mainan tidur sahaja.. Awak nak tahu dalam mimpi saya, awak cakap kalau awak rindukan saya awak akan masuk minang saya..mimpi saya jadi tidak logikkan awak..tidak apa, sekurangnya dalam mimpi saya itu saya nampak awak walaupun kabur..cuma saya masih tidak mampu untuk hilangkan kenangan kita dari otak saya..sesak nafas saya sebab kenangan kita je..

Awak,

Semalam saya pergi downtown cheras..setiap laluan ke sana mengingatkan saya pada awak..mengingatkan kenangan kita sesat di kuala lumpur sepanjang subuh pagi buta hanya semata nak mencari tempat makan tapi akhirnya kita pilih untuk makan makanan fast food je sbb itu je yang kita jumpa..comel sangat awak masa nak cari tempat makan tu..rindunya saat tu awak..masa makan pula, perut saya bermasalah sampai masuk angin,awak pula yang risau sangat..kesian dekat awak..maaf sebab buat awak risau dengan keadaan yang sejuk masa tu buat perut saya makin teruk sampai saya tak boleh nak makan pun..awak nak suap pun saya tak nak, awak nak sumbat mulut saya dengan burger McD yang besar tu memang tak muat, awak kecikkan pun tak muat juga..awak layan je saya masa tu kan..kesian awak..maaf..awak, saya semakin rindukan awak..rindu sangat-sangat..saya terseksa..

Awak,

Satu masa nanti, saya terpaksa untuk lupakan awak sebab saya nak masukkan memori yang baru pula untuk kebahagiaan saya tapi masa sekarang ini saya masih tidak mampu untuk format semua kenangan kita itu awak..

Rindu awak selalu..

Cinta dan sayang,

-ziah sh-

No comments:

Post a Comment

my teAm foLLowerz