16.3.14

Untuk awak..

Awak,

Hari ini, hari kedua saya nak pergi jogging tapi ALLAH SWT bagi halangan pada saya dengan menurunkan hujan, Dia tak bagi saya pergi jogging seorang diri..mungkin ada perkara yang Dia ingin jauhkan dari saya..walaupun saya tahu hujan yang Dia turunkan di bumi shah alam ini untuk menghilangkan jerebu untuk membersihkan udara di shah alam ini..Terima Kasih Ya ALLAH..

Awak,

Nak tahu tak, saya pergi jogging sebab saya tak nak teringatkan awak sangat-sangat..saya rasa lega bila saya penat berlari sebab sepanjang saya lari, saya tidak ingat pada awak saya lega tapi bila saya berhenti ingatan saya pada awak datang semula..kenapa kehadiran awak sangat memberi kesan pada saya,pada hati saya ini awak..setiap hari saya teringat dekat awak,saya penat tapi saya tidak mampu hilangkan awak dari ingatan dan hati saya..awak tahu tak saya terseksa..mungkin awak bahagia di sana..insyaALLAH awak bahagia di sana..betulkan awak..aminn.. :')

Awak,

Tahu tak saya baru sedar hari ini, setiap kali saya pejam mata saya nampak bayangan awak, saya nampak senyuman awak pada saya..kalau ikutkan hati saya ini, saya tak nak buka mata sebab dengan cara itu saya mampu kurangkan kerinduan saya pada awak..tapi sampai bila saya akan pejam mata? Bila saya buka mata ingatan saya pada awak datang lagi..awak, saya terseksa awak..

Awak,

Sampai bila saya akan jadi seperti ini awak..doakanlah hati saya akan lupakan awak, doakanlah saya walau dimana pun awak berada..berilah saya peluang untuk rasa bahagia dengan orang lain seperti mana awak bahagia dengan orang lain juga..awak, tolong saya hentikan rasa sakit dalam hati saya ini awak..rasa sakit rindu dengan awak..walaupaun awak menghilang tanpa khabar saya masih mengharap untuk awak berikan saya petunjuk tentang diri awak..

Awak,

Setiap hari saya berdoa, supaya ALLAH SWT sampaikan rasa dan doa saya dalam hati awak..saya akan bersabar sehinggalah ALLAH SWT makbulkan doa saya itu..insyaALLAH :)

Awak,

Awak tahu tak selalunya setiap hari saya akan ada awak untuk temani saya walaupun awak tak lama tapi mampu memberi kesan yang hebat..

Awak,

Bangun dan tidur saya, awak sentiasa ada..cuma beberapa hari sebelum awak menghilangkan diri, awak berubah..bila saya luahkan dekat awak, awak kata awak masih sama tapi saya yang rasa..bila saya cakap awak ada orang lain, awak nafikan sampai awak menangis sedih..saya minta maaf awak..saya tak tahu awak maksudkan atau awak cuma nak sembunyikan apa yang sepatutnya..saya tak tahu..pernah sekali saya balik dari kerja, awak tanya saya sudah makan atau belum, saya cakap belum..comel sangat awak risaukan saya..sampaikan awak sedih sebab saya tak makan dan takut perut saya masuk angin..awak..awak..kenapa awak comel sangat risau macam itu sekali..saya yang risaukan awak yang sakit boleh pula awak risaukan saya tak makan..sampaikan pagi esoknya sebelum saya pergi kerja awak ingatkan saya untuk makan..awak, saya akan selalu ingat pesan awak untuk ambil sarapan pagi walaumacamana sekalipun..awak kata sarapan pagi itu untuk elak kita marah di awal pagi..

Awak,

Kawan-kawan saya, pensyarah saya perasan saya makin kecil tapi saya rasa saya sama tak berubah..cuma saya perasan bila saya makan saya tak hayati apa yang saya makan sebab saya ingat dekat awak..saya makan sambil mengelamun..teruknya saya sekarang..Ya ALLAH bila saya nak berubah ni..

Awak,

Makanan yang awak suka Western food, pertama kali saya masak untuk awak ialah spaghetti carbonara..masa itu awak baru balik dari kedah, walaupun sudah tengah malam awak sampai shah alam, awak sanggup datang jumpa saya..awak tahu tak, apa yang saya rasa masa awak cakap, " yang, mlm ni jumpa kejap ok" saya tak boleh fikir sampai saya cakap "bukan awak dalam bas ke" lepas tu awak gelak "yang, saya dalam keta ni, tgh drive" ok saya baru faham awak bawa kereta..sepanjang tunggu awak sampai, saya kalut tapi awak kata jauh lagi perjalanan..bila awak sudah ada depan mata, saya tak tahu nak cakap apa lebih-lebih lagi bila awak sanggup datang dengan sakit kepala..kesian saya dengan awak..kalau saya tahu awak sakit kepala masa itu, saya tak nak bagi awak minum kopi..awak bawa jalan tak jauh pun, lepak dekat petronas, lepas tu awak makan spaghetti carbonara yang saya masak untuk awak..bila saya cakap, kalau tak sedap jangan komen, awak gelak je lepas tu awak cakap sedap..saya tak tahu betul ke tidak..tapi sekarang semua tu sudah jadi kenangan sebab awak sudah pergi menghilangkan diri sampaikan saya sudah tidak tahu nak buat apa..

Awak,

Saya cuma berharap doa dan rasa rindu saya akan sampai pada awak dan Dia Yang Maha Besar lagi Maha Pemurah akan memakbulkan segala-galanya..aminnn..

Rindu dan sayang,
-ziah sh-

No comments:

Post a Comment

my teAm foLLowerz