25.10.14

saya terima :)

Assalamualaikum..

Entri blog saya kali ni khas utk dia..sepatutnya saya bagi jawapan dengan dia melalui fon atau wassap tp bila cakap di fon nanti semua ayat saya jadi tak tentu, bila saya wassap pula nanti dia bls wassap, saya lupa pula apa saya mau tulis..jadi cara paling senang, saya tulis blog, dia blh baca bila-bila dia mau, apa saya tulis tak kan terpadam..betulkan? ;p hee..

Okay! Hari khamis hari tu..umm i rather called midnight la..we talked on the phone and i never thought he would ask..ok! Over excited pula! Saya mau tulis dlm bhasa melayu baku sabah bah ni..sebab saya bangga jd org sabah..mengarut!

Ok la! Pertama sekali saya mau cakap..umm saya taiplah, saya terima dia, terima dia dalam hati saya dan terima dia dalam hidup saya..insyaALLAH dia adalah yang terbaik ALLAH gantikan..insyaALLAH..dia adalah kawan dialah juga hati saya..InsyaALLAH dia semuanya..hari tu saya tak jawab sebab saya tidak pernah brfikir dia akan tanya saya, jadi saya tak dapat cakap apa-apa..perlu masa fikir buruk baiknya nanti tapi selama saya berkawan dengan dia 2bulan lebih ni..saya bandingkan dia dengan semua lelaki yang saya pernah kenal dan dia rangking teratas..dia yang terbaik..memang 2bulan lebih tu bukan jangka masa yang panjang tapi masa tu sudah cukup untuk saya yakin dia yang baik antara yang terbaik..

Dia tak pandai mengurat itu memang saya tak nafikan tapi dia boleh buat orang sayang dia tanpa perlu dia mengurat..saya suka cara dia..saya suka dia apa seadanya..cuma saya tak pasti saya ni sudah cukup bagus untuk dia atau tidak..saya cuma tau saya sayang dia..dia cakap dia sayang saya..;)..kalau mau cakap rindu, jangan tanya la, hari-hari saya rindu dia, tempat kerja dekat, 5minit jalan sampai sudah cuma yang bezanya cara kami kerja..saya kerja dalam pejabat jak, dia kerja tidak tentu..kekadang kerja luar dia lebih banyak berbanding kerja di pejabat..mau buat macam mana sudah kerja dia macam tu..terima jak dengan redha yang penting dia buat kerja yang halal dengan titik peluh dia..ok sebenarnya saya mau bagitau yang saya dengan dia tak da masa mau jumpa hari-hari walaupun tempat kerja dekat..itu jak pun..haha!

Okay! Sekarang saya mau bagitau bahagian yang dia kena faham pasal saya..harap dia boleh ingatla..kalau tidak ingat..umm gigit la jwbnya..haha! Pertama sekali, saya mau bagitau saya ni kuat jeles..saya tau dia memang sedar pun pasal ni..jadi bila saya sudah jeles harap faham iya..kedua, saya ni kuat merajuk mungkin sebelum ni dia tak perasan saya merajuk lebih lagi sebelum ni kami kawan kan, tapi sekarang dia sebahagian hidup saya jadi merajuk saya tu akan lebih nampak..jadi saya mohon tolong la pujuk saya..kalau saya merajuk sampai tahap saya menangis tu maksudnya apa yang dia buat tu betul-betul buat saya terasa..harap dia faham sebab saya ni cepat menangis lebih-lebih lagi bila di tegur tapi dengan cara yang salah..ketiga, saya jenis kemahuan yang tinggi bila saya kata mau saya akan usahakan sampai saya dapat, saya cuma harap dia sokong dan bagi semangat mcm tu juga dia, kalau dia mau sesuatu tolong bagitau jadi kami boleh sama-sama usaha untuk dapatkan..keempat, saya jenis yang suka bagitau saya pegi mana, jadi tolong jangan rimas kalau saya sentiasa bagitau apa saya buat atau saya pegi mana, itu kebiasaan saya..tolong fhm..kelima, saya jenis yang banyak cakap dan suka ketawa, tapi bila saya sudah senyap dan tidak ketawa, tolong jangan tanya cuma duduk sebelah saya sampai saya bercakap mcm biasa..ketawa mcm biasa..ok..keenam, bila keluar sama klau blh fon letak tepi kecuali untuk hal penting tp kalau tak blh buat jga tidak apa, saya ada cara mau buat..

Sebenarnya masih banyak yang saya mau tulis tapi saya lagi suka kalau dia yang tengok sendiri cara saya..faham saya macam mana, terima saya macam mana..biar kelemahan dia jadi pelengkap saya, macam tu juga saya..saya harap dia terima saya seadanya saya sbb saya bukan prempuan yang ckup bagus utk dia..kalau ada yang kurang sama-sama perbaiki jangan biar macam tu jak..kalau ada masalah bincang, jangan simpan sendiri..kalau tidak tau, kita sama-sama belajar..

Salam Maal Hijrah sayang! Saya sayang dia! Be the man i can count on..be the man that i can lean on! Love each other till Jannah..

P/s: saya berjaya tulis entri panjang dalam bahasa melayu wlaupn campur English sikit-sikit..yeay!

Khas utk Wadi! 43!
Ziah Sh.

No comments:

Post a Comment

my teAm foLLowerz